Szkolna Internetowa Gra Giełdowa
Projekt SIGG organizowany przez GPW oraz Fundację GPW we współpracy z Fundacją im. Lesława A. Pagi kierowany jest do uczniów i nauczycieli szkół ponadpodstawowych oraz klas VII i VIII szkół podstawowych. Uczniowie biorą udział w SIGG w zespołach liczących od dwóch do czterech osób (pod opieką nauczyciela). Projekt ma na celu edukację ekonomiczną młodzieży w zakresie mechanizmów działania rynku kapitałowego oraz giełdy, udział mogą wziąć wszyscy zainteresowani spełniający wymagania określone w regulaminie.
Formuła projektu obejmuje grę inwestycyjną realizowaną na bazie platformy GPWtr@der oraz moduł edukacyjny, w ramach którego młodzież szkolna zapoznaje się z zasadami działania giełdy oraz instrumentami giełdowymi. Zdobytą wiedzę uczniowie wykorzystują do samodzielnego dokonywania wirtualnych transakcji z wykorzystaniem dostępnych w grze instrumentów finansowych (akcji, ETF-ów czy kontraktów terminowych). Inwestycje realizowane są w oparciu o środki wirtualne, ale transakcje zawierane są na podstawie rzeczywistych ofert kupna i sprzedaży na realnym rynku giełdowym. Taki mechanizm doskonale oddaje giełdową rzeczywistość, a uczniowie w praktyce przekonują się, na czym polega inwestowanie na giełdzie, poznają ryzyko inwestycyjne i skutki niewłaściwych decyzji. Poprzez udział w projekcie młodzi ludzie mają także możliwość zdobycia umiejętności analizowania danych i sytuacji na rynku, podejmowania decyzji oraz pracy w grupie.
Gra podzielona jest na etapy:
- Gra testowa,
- Udział w module edukacyjnym,
- Etap 1: transakcje na akcjach i ETF-ach,
- Etap 2: transakcje na kontraktach terminowych,
- Finał w Sali Notowań GPW.
Dodatkowo każdy zespół oraz opiekunowie mają możliwość korzystania z doświadczenia i wiedzy niemal trzydziestu koordynatorów regionalnych współpracujących z organizatorami projektu.
Najlepsze w SIGG zespoły (Laureaci etapów oraz Finału) otrzymują atrakcyjne nagrody finansowe. Przewidziane są także nagrody finansowe i rzeczowe dla uczniów i całych klas z najlepszymi wynikami punktowymi w ramach modułu edukacyjnego SIGG.
W dotychczas zrealizowanych 20 edycjach projektu SIGG uczestniczyło przeszło 310 tysięcy uczniów.
Więcej informacji: www.sigg.gpw.pl (strona jest aktywna w okresie trwania projektu)
Osoby zainteresowane udziałem w 21 edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej proszone są o zgłoszenie do p. Katarzyny Bojczuk