Dzienne archiwum: 9 października 2019

Wycieczka do Lublina

W ramach ogłoszonego przez Starostwo Powiatowe w Białej Podlaskiej „Roku Kultury Ludowej” klasy 1sp, 1rp, 1i i 1pp wybrały się na wycieczkę do Lublina.

Pierwszy punkt wyprawy stanowił Zamek, który  został zburzony, a potem odbudowany i wykorzystywany do przetrzymywania więźniów od I pol. XIX w. Budynek ten jest obecnie siedzibą Muzeum Lubelskiego. Niestety, nie można go teraz zwiedzać, ponieważ trwają prace konserwacyjne, ale zobaczyliśmy Kaplicę Świętej Trójcy, w której na szczególną uwagę zasługują malowidła bizantyjskie.  Następnie wybraliśmy się na spacer po lubelskiej starówce i wstąpiliśmy do Klasztoru Ojców Dominikanów.

Podziwialiśmy panoramę Lublina z bardzo nowoczesnych  Tarasów Widokowych Centrum Spotkania Kultur, a na koniec udaliśmy się do Muzeum Wsi Lubelskiej.

Pani Przewodnik opowiadała  o tym, jak wyglądało życie ludzi wiele lat temu. Mogliśmy zobaczyć także jak w przeszłości wyglądały obecnie zapomniane chaty, wiatraki, kuźnie, szkoły, piwiarnie czy zakłady fryzjerskie.

Z Muzeum Wsi Lubelskiej pojechaliśmy do kina na film „Rambo”, który dostarczył wielu niezapomnianych wrażeń – zwłaszcza męskim uczestnikom wycieczki.

Wycieczkę zorganizowała pani Magdalena Wedziuk, a opiekę sprawowały panie: Joanna Szymańska, Paulina Lesisz, Joanna Pióro i Agnieszka Łukasik.