Dzienne archiwum: 26 listopada 2021

Wycieczka do Warszawy

Celem naszej wycieczki było obejrzenie Pałacu i ogrodu w Wilanowie. Naszą podróż rozpoczęliśmy od gry zespołowej –  laserowy paintball, której scenariusz przypomina pole bitwy. Gra odbywa się z użyciem imitacji broni, której strzał ma postać wiązki światła.

Gra w laserowy paintball w przeciwieństwie do tradycyjnego paintballa jest całkowicie bezbolesna, dzięki zastąpieniu kulek z farbą wiązką podczerwieni. Strzały są rejestrowane za pomocą czujników umieszczonych w kamizelce lub kasku. Gra w paintball to okazja, by przenieść się do świata znanego z gier komputerowych i filmów akcji. Pościg za przeciwną drużyną i emocjonująca rozgrywka według obranego scenariusza dostarczyła wielu pozytywnych wrażeń oraz solidnej dawki adrenaliny. Podczas gry w paintball laserowy kształtuje się umiejętność strategicznego myślenia oraz pracy w grupie.

Najważniejszym punktem naszej podróży była wizyta u króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie. W muzeum przywitała nas bardzo sympatyczna Pani przewodnik, która opowiedziała nam o pałacu jego mieszkańcach i ciekawych historiach z nim związanych. Dowiedzieliśmy się, że nie od razu pałac zbudowano. Pani przewodnik powiedziała nam, że początkowo był skromnym dworem podmiejskim, letnią rezydencją rodziny Sobieskich. Z czasem stał się wspaniałą willą otoczoną ogrodami, której dekoracja podkreślała chwałę króla-zwycięzcy, jedynego polskiego monarchy, którego sława przekroczyła granice Rzeczypospolitej. Kolejni właściciele rozbudowywali pałac i pielęgnowali pamięć o Janie III Sobieskim.

Spacerowaliśmy po kolejnych pomieszczeniach i dzięki Pani przewodnik mieliśmy okazję odkrywać tajemnice mieszkańców pałacu wilanowskiego i ich pasje, o których nie mówią podręczniki szkolne, poznać zwyczaje króla. Dzięki wspaniałym portretom mogliśmy wyobrazić sobie jak żył w Pałacu wraz ze swą żoną Marysieńką i dziećmi.

W ogrodzie i na dziedzińcu Muzeum Pałacu w Wilanowie mogliśmy podziwiać świetlne instalacje: Labirynt Światła i Ogród Wyobraźni.

Na dziedzińcu pałacowym, mogliśmy zobaczyć fontannę i królewską karocę zaprzężona w sześć koni. Niegdyś król Jan III urządzał w tym miejscu parady, wjeżdżając pod pałac ozdobnymi karetami, dziś to my mogliśmy zasiąść w rozświetlonej karocy i poczuć się po królewsku. Następnie obejrzeliśmy instalację składająca się z kolorowych lampek, które rozświetlają ogród znajdujący się obok pałacu w Wilanowie. Światła ułożone są w przeróżne wzory i postacie drzewa, kwiaty, zwierzątka. W Ogrodzie Wyobraźni światło połączone jest z muzyką klasyczną, pokaz ten zrobił na nas ogromne wrażenie.

Wycieczka odbyła się 25 listopada 2021 roku, opiekunami byli: p. Renata Stachnio, p. Monika Rosińska, p. Magdalena Wedziuk i p. Paweł Prokopiuk a uczestnikami wyjazdu klasy: 3i1p, 2e, 2r, 3lp oraz 1i.  Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do domu.